That Boutique-y .. Co? Značka s komickými etiketami schovává TOP rum, whisky a gin

Tuto značku nelze přehlédnout. Jednoduchá láhev vyniká mezi elegantními baleními jiných značek barevně ilustrovanými etiketami. Ty vám na první pohled budou připadat bizarně, ba přímo nesmyslně. Jejich vtip a příběh však pochopíte v momentu, jak si o obsahu láhve přečtete trochu víc a blíže poznáte britskou značku That Boutique-y. Nebo spíše značky. Jsou totiž až tři:

That Boutique-y Rum Company
That Boutique-y Whisky Company
That Boutique-y Gin Company

Co spojuje takové rozmanité portfolio alkoholu? Nadšení, znalosti a komické etikety ukrývající jedinečný příběh. Každá z těchto značek se podrobně věnuje vyhledávání a nezávislému lahvování ginu, whisky nebo rumu z těch nejlepších destilérek z celého světa.
A každá má i vlastního ilustrátora.
Chcete vědět, kdo se zabývá tím, která whisky, rum nebo gin stojí za to, aby se dostala do výběrového portfolia That Boutique-y? A kdo všechny ty etikety kreslí?
Čtěte dál! V tomto článku se dozvíte i podrobnosti, které se do našich produktových popisů nevešly.

That Boutique-y Rum Company

That Boutique-y Rum Company je nezávislé lahvování unikátních a lahodných rumů z celého světa. Orientuje se na rumy bez přidaného cukru, příchutí, glycerinu, či vylepšování barvy a chuti karamelem. Jsou to vysoce esterové rumy z raritních sudů, z neobvyklých rumařských regionů a také z dávno zavřených lihovarů.
Tato značka nedělí rumy na tmavé a světlé (s výjimkou situací, kdy si to vyžádá samotný výrobce). Ale za to mezi nimi najdete široký výběr věcně kategorizovaných rumů s důrazem na výrobní proces - od pot still rumů pocházejících výhradně z jedné jediné destilérky až po moderně destilované multikolonové rumy namíchané od různých výrobců.

Nezávislé lahvování znamená, že značka samotná alkohol obvykle sama nevyrábí, ale kupuje od výrobců, nechává zrát vlastním způsobem, plní do lahví a následně prezentuje pod vlastní značkou. I zde je však důležité vědět si vybrat a zhodnotit, co a proč stojí za to. Tuto ulohu v That Boutique-y mají na starosti skuteční nadšenci a odborníci na daný typ alkoholu.

That Boutique-y Rum Company Peter Holland

Co byste měli vědět o That Boutique-y Rum Company:
■  Rum se nemá soudit podle jeho barvy.
■  Věk je skutečně jen číslo.
■  Rumy jsou vyráběny v malých množstvích, a proto dostupné pouze v limitovaném počtu lahví.
■  Ambasadorem značky je Peter Holland (na foto výše) - rumový expert a někdejší bloger (blog The Floating Rum Shack). Kdysi měl doma tento fajnšmekr (povoláním inženýr) více než 500 druhů rumů. Uznal však, že ne každý za to stál a sbírku postupně redukoval pouze na to nejlepší. Pomohl připravit sérii neokoukaných rumů z mimořádných šarží, s vysokoestérovým chuťovým profilem a objevit rumy z oblastí, kde byste je nečekali.
■  Etikety ilustruje Jim'll Paint It - v programu Microsoft Paint. Ano, čtete správně - v tom programu (Malování/Skicování), který máme všichni v počítači!

ℹℹ V That Boutique-y najdete dokonce i výběr konkrétních šarží (v angličtině batch). Na následujícím obrázku jsou tři různé šarže zdánlivě téhož rumu. Ale jen zdánlivě. Výroba rumu (ale i whisky) je živým procesem a každá šarže má svá specifika. Ovlivňuje ji tak mnoho věcí od kvality vstupní suroviny až po nejmenší rozdíl v uskladnění a typu sudů, že rum z nové šarže nikdy nebude úplně stejný.

TIP: Aktuálně je u nás dostupná šarže č. 3 tohoto výborného rumu z Guyany. Objednat si ji můžete zde.

That Boutiquey Rum Company Caroni

That Boutique-y Whisky Company

That Boutique-y Whisky Company je značka pro nezávislé plnění whisky. Vznikla v roce 2012 a od té doby získala již velmi velké množství ocenění. Proslavila se lahvováním výjimečných singlemaltek, obilné whisky, bourbonu a množství jiných druhů whisky z celého světa. Vyrábí i oceňované blended maltky a whisky blendy. Zahrnuje ty nejchutnější whisky dostupné jen v limitovaných množstvích. Ty pocházejí z nejinovativnějších a nejneobvyklejších destilériek. Nacházejí se mezi nimi i takové, které dnes již nefungují. Ochutnat takovou whisky je proto zážitek, který se v závislosti na zásobách That Boutique-y Whisky Company, nemusí opakovat.

Co byste měli vědět o That Boutique-y Whisky Company:
■  Věk je jen číslo. Značka původně neuváděla na lahvích věk whisky. Kvůli legislativě ho však později opět začala uvádět. Hodnocení whisky podle věku však v principu považuje za překonané. Starší whisky vám jednoduše nemusí automaticky chutnat více než její mladší podoba.
■  Produkuje i vlastní whisky.
■  Whiskies pocházejí z malých výrobních šarží, proto jsou dostupné pouze v limitovaném počtu lahví.
■  Ambasadorem značky je Dave Worthington - zakladatel blogu Whisky Discovery a slavné jméno ve světě whisky. Ochutná prý každou novou whisky, která se mu dostane do rukou. Tři roky před tím, než se přidal k That Boutique-y, ochutnal více než 2000 různých druhů whisky. Pomáhá značce s masterclass lekcemi, ochutnávkami, podcastem i s diskusemi se stovkama whisky nadšenců online i offline.
■  Má vlastní podcast Uncorked Whisky Sessions (více info níže).
■  ilustrátorkou etiket je již od samého vzniku značky Emily Chappell. Skice nejdříve ručně nakreslí na papír a až později překresluje a vybarvuje digitálně. Inspiraci čerpá z informací o původní destilérce a z lidí, kteří stojí za značkou.

▶ Uncorked Whisky Sessions

That Boutique-y Uncorked Podcast

Nadšení z whisky zašlo u tvůrců této značky tak daleko, že vznikl i podcast pod názvem Uncorked Whisky Sessions. Rozebírá se v něm všechno možné ohledně whisky a připravuje ho samotný brand ambasador a slavná ikona ve světě whisky, Dave Worthington a master blender Dr. Whisky (Sam Simmons). Tento podcast je prý největší debatou o whisky jaká tu kdy byla, je a bude. Každá epizoda se zabývá některou whisky a její domovskou destilérkou. Objevují se v nich hosté ze světa whisky i mimo něj, aby se s vámi podělili o zajímavé informace, které vás pro ni nadchnou ještě více.

Pokud vám poslech v angličtině nedělá problém, tyto podcasty si můžete vyslechnout na Spotify nebo přes Apple Podcasts.

That Boutique-y Gin Company

That Boutique-y Gin Company nezávisle láhvuje ty nejunikátnější a nejchutnější giny na planetě, které by jinak možná ani nespatřili světlo světa. Nacházejí se mezi nimi i nové a překvapivé příchutě. Například třešeň, asijské citrusové ovoce yuzu, nebo i Moonshot gin vyrobený z botanik, které putovaly do atmosféry a zpět.

Co byste měli vědět o That Boutique-y Gin Company:
■  Neustále se rozrůstá o nové pozoruhodné giny z celé zeměkoule.
■  Příchutě jaké byste v běžných obchodech hledali jen marně.
■  Kromě nezávislého lahvování ginů má už na kontě i vlastní gin - třešňový Cherry Gin. Je to první komerčně dostupný gin tohoto druhu na trhu!
■  Nejlepším přítelem ginu TBGC je tonik, ale klidně si drink namíchejte i se sodou nebo ovocnou šťávou.
■  Etikety ginů v komickém stylu typickém pro That Boutique-y ilustruje Grace J Ward. I když se nesou v podobném duchu jako při whisky a rumu, Grace své náčtrty od začátku až po konec připravuje pouze a jedině digitálně na svém Mac-u.

Giny od That Boutique-y Gin Company jsou na našem trhu ještě celkem čerstvou novinkou. Věděli jsme, že vybrat pro vás z takové bohaté nabídky pouze jeden, či dva na ochutnávku je docela náročný úkol. Proto si u nás můžete koupit rovnou celou degustační sadu v podobě adventního ginového kalendáře. Adventní kalendáře jsou vždy příležitostí ochutnat spoustu novinek za výhodnou cenu. Ten od That Boutique-y Gin Company obsahuje výběr 24 miniatur, mezi nimiž najdete i skutečné poklady.

Tak nám pak nezapomeňte napsat zpátky, který z těchto ginů vám chutnal nejvíce. Kdoví, možná se pak právě na vaši žádost objeví v naší stálé nabídce!

That Boutique-y Gin Company Adventný kalendár

Newsletter